A Akrapovic racing motorcycle exhaust pipe
| |

Akrapovič

Akrapovic και MotoGP – όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Μάθετε γιατί οι εξατμίσεις Akrapovič είναι τόσο δημοφιλείς στον κόσμο του MotoGP. Τέσσερις στους πέντε κατασκευαστές στο MotoGP τις χρησιμοποιούν, ενώ 18 από τους 22 αναβάτες βασίζονται σε αυτές για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Αναλύουμε την λειτουργία των εξατμίσεων, την σημασία των υλικών όπως το τιτάνιο, και γιατί αυτές οι εξατμίσεις θεωρούνται έργα τέχνης!


Το βίντεο με Ελληνικούς υπότιτλους εξηγεί τις τεχνικές λεπτομέρειες, όπως τον τρόπο που η βαλβίδα εξαγωγής αυξάνει την απόδοση των φρένων, γιατί το μέγιστο επίπεδο θορύβου φτάνει τα 130 dB, και πώς οι εξατμίσεις πρέπει να αντέχουν ακραίες θερμοκρασίες έως και 800°C !!!

Ας μάθουμε λίγα περισσότερα για τις εξατμίσεις Akrapovic.

Ακράπες

Τέσσερις στους πέντε κατασκευαστές στο MotoGP τις χρησιμοποιούν. 18 από τους 22 αναβάτες.
Αυτό σημαίνει πως περισσότεροι από 80% των αναβατών του Moto GP το 2023, χρησιμοποιούν αυτά τα συστήματα εξάτμισης.

Γιάννης Περιστεράς - John Peristeras on his racing motorcycle with umbrellas
H Akrapovic χορηγός του Γιάννη Περιστερά – #John41

Ας μάθουμε λίγα περισσότερα για τις εξατμίσεις Akrapovic.

Η κύρια λειτουργία των εξατμίσεων είναι να απομακρύνουν τα ζεστά αέρια που παράγονται κατά την καύση μέσα στον κινητήρα, και να τα χρησιμοποιούν για να βελτιώσουν την απόδοση του κινητήρα.

Οι πολλαπλές εξαγωγές είναι το πρώτο μέρος του συστήματος εξάτμισης, συνδέονται απευθείας με το στόμιο εξάτμισης.

Κατασκευασμένα από τιτάνιο, αυτά τα κομμάτια είναι προσεκτικά κατασκευασμένα για να εξασφαλίσουν τέλεια σύνδεση με το στόμιο, εξασφαλίζοντας να μην χάνεται ισχύς.

Κύρια λειτουργία εξάτμισης

Οι κύριοι σωλήνες συγχωνεύονται σε δευτερεύοντες, επίσης κατασκευασμένους από τιτάνιο. Οι διάμετροι των σωλήνων, οι ακτίνες και τα πάχη, που κυμαίνονται μεταξύ 0,65 και 1 χιλιοστό,
ποικίλουν κατά μήκος του σωλήνα.

Πρέπει επίσης να χωρέσουν σωστά μέσα και γύρω από τον περιορισμένο χώρο κάτω από κάθε συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα του MotoGP.

Βαλβίδα εξαγωγής

Η βαλβίδα εξαγωγής λειτουργεί ως πρόσθετη συσκευή επιβράδυνσης ροής. Η βαλβίδα αυξάνει την αρνητική ροπή του κινητήρα όταν το γκάζι είναι κλειστό, κάτι που βοηθά στη μείωση της ταχύτητας του πίσω τροχού, αυξάνοντας έτσι την απόδοση των φρένων.

130 dB

Τα 130 dB είναι το μέγιστο επίπεδο θορύβου που επιτρέπουν οι κανονισμοί, που σημαίνει ότι οι σιγαστήρες δεν είναι απαραίτητοι στο MotoGP, καθώς τα 130 dB είναι αρκετά υψηλή στάθμη. Αυτό δίνει μεγάλη ελευθερία στον σχεδιασμό και έτσι συχνά χρησιμοποιούνται πολλές διαφορετικές μορφές εξατμίσεων.

Το πλέγμα που καλύπτει την εξάτμιση αποτρέπει την είσοδο σκουπιδιών και πετρών στην εξάτμιση,
προστατεύοντας τον κινητήρα σε περίπτωση ατυχήματος.

Γιατί τα πάντα είναι από τιτάνιο;

Το τιτάνιο είναι περίπου 40% ελαφρύτερο από τον ανοξείδωτο χάλυβα και προσφέρει εξαιρετική αντοχή
στην οξείδωση. Το σύστημα εξάτμισης MotoGP είναι πολύ ελαφρύ, με συνολικό βάρος κάτω από πέντε κιλά ή 11 λίβρες.

800°C

Η λειτουργική θερμοκρασία αυτών των εξατμίσεων είναι 800°C.

Αντοχή

Οι εξατμίσεις MotoGP είναι εξαιρετικά ανθεκτικές. Πρέπει να αντέχουν την υψηλή θερμοδυναμική καταπόνηση, την υψηλή πίεση και τους κραδασμούς για απόσταση μεταξύ 2000 χλμ και 3000 χλμ αγωνιστικής χρήσης.

Κατασκευή για 4 κυλίνδρους

Οι εξατμίσεις για κινητήρες τεσσάρων κυλίνδρων είναι οι πιο περίπλοκες στην κατασκευή
επειδή ο χώρος είναι πολύ πιο περιορισμένος, οπότε η εξάτμιση πρέπει να είναι πιο συμπαγής
και απαιτεί περισσότερη ακρίβεια στην κατασκευή.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι εξατμίσεις για κινητήρες V4 είναι εύκολες στην κατασκευή, επειδή όπως βλέπετε, ποικίλλουν αρκετά και απαιτούν επίσης περισσότερα εξαρτήματα.

Akrapovič

Το ελαφρύ υλικό τιτανίου. Οι ειδικά κατασκευασμένοι σωλήνες. Αυτοί είναι μερικοί λόγοι που οι εξατμίσεις στο MotoGP είναι απλώς… έργα τέχνης!

Γιάννης Περιστεράς - John Peristeras looking at his racing motorcycle

Οι πασίγνωστες εξατμίσεις της Akrapovic είναι και η επιλογή του Έλληνα Πρωταθλητή Γιάννη Περιστερά, ο οποίος για το 2024 αγωνίζεται στο Ιταλικό Πρωτάθλημα CIV, στην κατηγορία Yamaha R7 Cup, με την ομάδα Roc ‘n’ DeA, των γνωστών Πρωταθλητών και οδηγών Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων Massimo Roccoli και Alex De Angelis και φυσικά με μοτοσυκλέτα την Yamaha R7.

H Akrapovic έχει δώσει την ευκαιρία στους μηχανικούς της ομάδας να ρυθμίσουν τέλεια τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας και έτσι να δίνει την απόδοση που χρειάζεται ο Γιάννης Περιστεράς, που μάλιστα πρόσφατα κέρδισε την πρώτη του νίκη στο Πρωτάθλημα.

Στη χώρα μας αντιπρόσωπος της Akrapovic είναι η Tecnomoto Racing, η οποία είναι χορηγός της προσπάθειας του Έλληνα οδηγού και φυσικά του ευχήθηκε τα καλύτερα και στη συμμετοχή του στον παγκόσμιο Σούπερ Τελικό (Super Finale) του Yamaha R7 Cup, που θα γίνει από τις 11 έως τις 15 Σεπτεμβρίου στην Γαλλική πίστα Circuit Paul Ricard/Le Castellet, παράλληλα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής και τον περίφημο 24ωρο Αγώνα Bol d’Or EWC.


Yamaha Paddock icon mechanic holding wrench

Similar Posts